Kellele pilates on näidustatud

Paar lõiku hiljem räägime sellest, kellele pilates on kasulik ja soovituslik, kuid esmalt kirjeldame, millised on vastunäidustused. Sest ka need on kahjuks olemas.

Pilates ei ole soovitatav, kui sul on mõni raskekujuline haigus, näiteks skolioos või kolmanda astme lampjalgsus, samuti vaimsete terviseprobleemide korral.

Pilates on sulle näidustatud kui sul:

– esinevad püsivad seljavalud

– sul on diagnoositud osteoporoos või osteoartriit

– liigud põhimõtteliselt vähe

– pead tööl palju istuma

– tahad tugevdada oma kerelihaseid ja tõsta lihassüsteemi nõtkust

– sul on vigastus, millest soovid kiiremini taastuda

– tahad langetada kaalu

– soovid säilitada tasakaalustatud ja head vormi raseduse ajal

– soovid kiirelt taastuda pärast sünnitust.

Pilatese põhireeglid

Selleks, et pilatest praktiseerida, on soovituslik esimesed 2-3 treeningut läbida koos treeneriga, et saada praktilisi oskusi ja soovitusi. Hiljem saad pilatese harjutusi iseseisvalt teha ka kodus.

Pilateses on tähtis järgida õigeid hingamise võtteid: hingamine rindkerega, avades seda sissehingamisel maksimaalselt ja vastupidi, lükates väljahingamisel aktiivselt õhku välja kopsude alumisest osast, surudes rindkere maksimaalselt kokku. Seejuures ei tohi hetkekski unustada kõhulihaseid, need peavad olema alati kaasatud.

Väga tähtis on valida õige lähteasend. Ei ole vaja kiirustada ja koheselt alustada harjutuste sooritamist. Parem on lähteasendit mitu korda kontrollida, sest vale algasend võib organismile tekitada suurt kahju.

Jälgida tuleb ka rühti – õlad peavad harjutuse ajal olema lõdvestatud olekus, vastasel juhul ei saa rindkere sissehingamiseks maksimaalselt avaneda. Õige lähteasend on harjutuste sooritamisel esmatähtis.

Liigutuste püsti või neljakäpukil sooritamisel tuleb jälgida, et selgroog ei oleks lükatud liiga taha või vastupidi, lõug surutud kaelale liiga lähedale. Harjutuste sooritamisel tuleb selgroogu nii-öelda venitada ja sirutada, tekitades selgroolülide vahele vahemaa. Selle arvelt suureneb selgroo sirutus, muutes keha elastsemaks ja paremini painduvaks.